пʼятниця, 23 серпня 2024 р.

Вчителі хімії Запорізької області: ЕФЕКТИВНО РЕАЛІЗОВУВАТИ МОДЕЛЬНІ ПРОГРАМИ НУШ МОЖЛИВО!

Тривають серпневі студії 2024. 23 серпня вебінар «Інноваційні підходи у викладанні хімії за модельними програмами НУШ у 7 класі (з досвіду роботи пілотних шкіл)» зібрав у форматі zoom-конференції вчителів хімії Запорізької області.

 Методист Обласного науково-методичного центру КЗ «Запорізький обласний інститут післядипломного педагогічного освіти» ЗОР Світлана Дехтяренко підготувала та презентувала узагальнюючу інформацію щодо інваріантної складової навчання хімії у 2024-2025 навчальному році.

Вона нагадала учасникам про модельні навчальні програми, які вчителі закладів загального середнього освіти можуть обирати для роботи.

Вчителям хімії рекомендовано приділити особливу увагу організації процесу навчання хімії з урахуванням його ключових позицій, а саме: формуванню в учнів умінь, що є наскрізними у всіх ключових компетентностях. Формування цих наскрізних умінь досягається обранням доцільних методів та технологій навчання під час вивчення хімії семикласниками. Вчитель має можливість ущільнювати частину матеріалу, виносити окремі питання на самостійне опрацювання. Водночас навчальний матеріал для самостійного опрацювання не повинен бути об'ємним за обсягом та складним для сприйняття, - зауважила методистка.

У другій частині вебінару вчителі пілотних шкіл презентували власний досвід апробації модельних програм:

Олена РЮМІНА, вчитель хімії КЗ «Дніпрорудненська спеціалізована школа І-ІІІ ступенів «Талант» Дніпрорудненської міської ради Василівського району Запорізької області, спеціаліст вищої категорії, «учитель методист».

Наталя КУЦ, учитель хімії Бердянської гімназії №3 «Сузір'я» Бердянської міської ради, спеціаліст вищої категорії, «учитель методист».

Наталія НАЗАРЕНКО, вчитель хімії КЗЗСО Кушугумської гімназії «Інтелект» Кушугумської селищної ради Запорізького району Запорізької області, спеціаліст вищої категорії, «учитель методист».

Вікторія СОВА, учитель хімії Комунального закладу загальної середньої освіти «Балабінський ліцей «Престиж» Кушугумської селищної ради Запорізького району Запорізької області, спеціаліст вищої категорії, «старший учитель».

Катерина ПЕРЕДРІЙ, учитель хімії Комунального закладу загальної середньої освіти «Балабінський ліцей «Престиж» Кушугумської селищної ради Запорізького району Запорізької області, спеціаліст вищої категорії, «старший учитель».

Представлений контент досвіду викликав велику зацікавленість аудиторії. Вчителі хімії жваво обговорювали проблематику нововведень.









Відеозапис вебінару

Презентації:

четвер, 22 серпня 2024 р.

Вчителі обговорювали особливості викладання хімії у 2024/2025 навчальному році

 22 серпня   для вчителів хімії Запорізької області відбувся семінар «Особливості викладання хімії у 2024/2025 навчальному році»

Організаторка семінару Світлана ДЕХТЯРЕНКО, методист «КЗ ЗОІППО» ЗОР, презентувала доповідь «Особливості викладання хімії у 2024/2025 навчальному році». Вона відмітила, що як і раніше цілями викладання хімії залишається створення умов для саморозвитку і самореалізації особистості в процесі навчання, формування ключових і предметних компетентностей, усвідомлення цілісності природничо-наукової картини світу і вплив природничих наук, техніки і технологій на сталий розвиток суспільства та можливі позитивні і негативні наслідки людської діяльності у природі.

Світлана Дехтяренко наголосила, що незалежно від форми організації освітнього процесу в закладі, вчителі мають уживати всі відповідні заходи щодо виконання календарно-тематичних планів із додержанням вимог Державних стандартів загальної середньої освіти. У своїй доповіді вона зосередила увагу учасників на питаннях міжгалузевої проєктної діяльності, особливостях оцінювання, засобах інтегрування навчального змісту курсу та упровадження наскрізних змістовних ліній. Також вона нагадала типи цифрових інструментів, які можна застосовувати під час освітнього процесу. Щоб зробити викладання хімії більш доступним і привабливим, на думку методиста, потрібно застосовувати штучний інтелект, віртуальні лабораторії, переходити від STEM до STEAM, враховувати екологічний компонент навчального змісту, розвивати навички програмування, приділяти увагу цифровій грамотності. Звісно особливе значення має практичне навчання, що допомагає краще зрозуміти складні наукові та інженерні концепції, розвинути критичне мислення та навички вирішення проблем, - каже Світлана Дехтяренко.

Цікавим був виступ Ольги ЛУГАНСЬКОЇ, к.х.н., доцента ЗНУ. Тема «Профілізація старшої школи» є актуальною саме сьогодні. Адже це пов’язано з сучасними вимогами до освіти в умовах розвитку інформаційного суспільства та інноваційних технологій. Крім того, відчувається потреба в адаптації учнів до викликів ринку праці. До переваг профільного навчання вона віднесла підвищення мотивації учнів до навчання через вивчення предметів за вибором, раннє професійне самовизначення та підготовку до вступу у вищі навчальні заклади.

Передовий педагогічний досвід на семінарі представили Оксана СТРУЦЬ, вчитель хімії Мелітопольської гімназії №23 Мелітопольської міської ради Запорізької області, спеціаліст вищої категорії, «учитель- методист», а також Лілія ГОЛОВАТЮК, вчитель хімії Запорізької гімназії №103 Запорізької міської ради, спеціаліст вищої категорії. Оксана Струць розповіла про техніки формувального оцінювання у педагогічній діяльності вчителя хімії. Лілія Головатюк вразила учасників семінару презентацією теми «Диференціація навчання на уроках хімії: розвиток творчих здібностей здобувачів освіти».

Наприкінці семінару відбулось обговорення найбільш актуальних питань, в процесі якого вчителі Запорізької області показали готовність до ефективної роботи в новому навчальному році.















Методичні рекомендації щодо викладання хімії у 2024-2025 н.р.

Презентація Дехтяренко С.Г.

Презентація Луганська О.В. 

Презентація Струць О.В.

Презентація Головатюк Л.Є.

Відео семінару