Сторінки

неділя, 22 вересня 2024 р.

Вчителі хімії знайомились з передовим досвідом впровадження формувального оцінювання

20 вересня у дистанційному форматі на платформі zoom відбувся майстер-клас вчительки хімії Мелітопольської гімназії №23 Оксани Струць з теми «Техніки формувального оцінювання як ефективний інструмент педагогічної діяльності вчителя».

Починаючи захід, методистка з хімії Обласного науково-методичного центру КЗ «Запорізький обласний інститут післядипломної педагогічної освіти» ЗОР Світлана Дехтяренко зауважила, що наразі в освітній системі відбуваються концептуальні зміни щодо нових підходів до оцінювання учнів, які унеможливлюють негативні моменти в навчанні та сприяють індивідуалізації навчального процесу, підвищенню навчальної мотивації й самостійності учнів.

-          Формувальне оцінювання є одним із складових чинників реформування освіти в Україні, - підкреслила вона.

Майстер-клас відбувся з метою розвитку і вдосконалення, набуття нових загальних і професійних компетентностей педагогічних працівників, професійного потенціалу вчителів хімії шляхом зростання їхньої фахової компетентності у частині застосування інноваційних технологій.

Оксана Струць знайомила учасників заходу з власною методикою застосування формувального оцінювання, розповіла, як відбирати найефективніші методи  розвитку предметних компетенцій.

Вона підкреслила важливість планування із врахуванням різних за рівнем підготовки груп учнів, для підвищення якості викладання хімії. Учасники звернули увагу на можливості здійснювати оцінювання результатів навчання у відповідності до філософії НУШ (оцінювання без знецінювання).

Все це мотивувало педагогів до самоосвіти щодо удосконалення актуальної компетенції «навчання протягом всього життя».

Педагогиня запропонувала самостійну роботу, яка дозволить вчителям створити власну техніку формувального оцінювання. Для цього потрібно тренуватися у складанні календарно-тематичного і поурочного планів уроків з використанням формувального оцінювання.

Особливо важливою частиною такої самостійної роботи є формування вмінь відбирати ефективні техніки формувального оцінювання для досягнення поставленої мети та добирати, самостійно розробляючи відповідний дидактичний супровід для навчання.

Майстер-клас дозволив покращити сприйняття формувального оцінювання  у контексті дидактичного і виховного значення інноваційних підходів та їх значення  у підвищенні мотивації учнів до вивчення предметів природничого циклу.

Посилання на презентацію Струць О.В.: http://surl.li/eeyhas


Посилання на відеозапис: https://www.youtube.com/watch?v=cZUUjAcTQPE








пʼятниця, 23 серпня 2024 р.

Вчителі хімії Запорізької області: ЕФЕКТИВНО РЕАЛІЗОВУВАТИ МОДЕЛЬНІ ПРОГРАМИ НУШ МОЖЛИВО!

Тривають серпневі студії 2024. 23 серпня вебінар «Інноваційні підходи у викладанні хімії за модельними програмами НУШ у 7 класі (з досвіду роботи пілотних шкіл)» зібрав у форматі zoom-конференції вчителів хімії Запорізької області.

 Методист Обласного науково-методичного центру КЗ «Запорізький обласний інститут післядипломного педагогічного освіти» ЗОР Світлана Дехтяренко підготувала та презентувала узагальнюючу інформацію щодо інваріантної складової навчання хімії у 2024-2025 навчальному році.

Вона нагадала учасникам про модельні навчальні програми, які вчителі закладів загального середнього освіти можуть обирати для роботи.

Вчителям хімії рекомендовано приділити особливу увагу організації процесу навчання хімії з урахуванням його ключових позицій, а саме: формуванню в учнів умінь, що є наскрізними у всіх ключових компетентностях. Формування цих наскрізних умінь досягається обранням доцільних методів та технологій навчання під час вивчення хімії семикласниками. Вчитель має можливість ущільнювати частину матеріалу, виносити окремі питання на самостійне опрацювання. Водночас навчальний матеріал для самостійного опрацювання не повинен бути об'ємним за обсягом та складним для сприйняття, - зауважила методистка.

У другій частині вебінару вчителі пілотних шкіл презентували власний досвід апробації модельних програм:

Олена РЮМІНА, вчитель хімії КЗ «Дніпрорудненська спеціалізована школа І-ІІІ ступенів «Талант» Дніпрорудненської міської ради Василівського району Запорізької області, спеціаліст вищої категорії, «учитель методист».

Наталя КУЦ, учитель хімії Бердянської гімназії №3 «Сузір'я» Бердянської міської ради, спеціаліст вищої категорії, «учитель методист».

Наталія НАЗАРЕНКО, вчитель хімії КЗЗСО Кушугумської гімназії «Інтелект» Кушугумської селищної ради Запорізького району Запорізької області, спеціаліст вищої категорії, «учитель методист».

Вікторія СОВА, учитель хімії Комунального закладу загальної середньої освіти «Балабінський ліцей «Престиж» Кушугумської селищної ради Запорізького району Запорізької області, спеціаліст вищої категорії, «старший учитель».

Катерина ПЕРЕДРІЙ, учитель хімії Комунального закладу загальної середньої освіти «Балабінський ліцей «Престиж» Кушугумської селищної ради Запорізького району Запорізької області, спеціаліст вищої категорії, «старший учитель».

Представлений контент досвіду викликав велику зацікавленість аудиторії. Вчителі хімії жваво обговорювали проблематику нововведень.









Відеозапис вебінару

Презентації:

четвер, 22 серпня 2024 р.

Вчителі обговорювали особливості викладання хімії у 2024/2025 навчальному році

 22 серпня   для вчителів хімії Запорізької області відбувся семінар «Особливості викладання хімії у 2024/2025 навчальному році»

Організаторка семінару Світлана ДЕХТЯРЕНКО, методист «КЗ ЗОІППО» ЗОР, презентувала доповідь «Особливості викладання хімії у 2024/2025 навчальному році». Вона відмітила, що як і раніше цілями викладання хімії залишається створення умов для саморозвитку і самореалізації особистості в процесі навчання, формування ключових і предметних компетентностей, усвідомлення цілісності природничо-наукової картини світу і вплив природничих наук, техніки і технологій на сталий розвиток суспільства та можливі позитивні і негативні наслідки людської діяльності у природі.

Світлана Дехтяренко наголосила, що незалежно від форми організації освітнього процесу в закладі, вчителі мають уживати всі відповідні заходи щодо виконання календарно-тематичних планів із додержанням вимог Державних стандартів загальної середньої освіти. У своїй доповіді вона зосередила увагу учасників на питаннях міжгалузевої проєктної діяльності, особливостях оцінювання, засобах інтегрування навчального змісту курсу та упровадження наскрізних змістовних ліній. Також вона нагадала типи цифрових інструментів, які можна застосовувати під час освітнього процесу. Щоб зробити викладання хімії більш доступним і привабливим, на думку методиста, потрібно застосовувати штучний інтелект, віртуальні лабораторії, переходити від STEM до STEAM, враховувати екологічний компонент навчального змісту, розвивати навички програмування, приділяти увагу цифровій грамотності. Звісно особливе значення має практичне навчання, що допомагає краще зрозуміти складні наукові та інженерні концепції, розвинути критичне мислення та навички вирішення проблем, - каже Світлана Дехтяренко.

Цікавим був виступ Ольги ЛУГАНСЬКОЇ, к.х.н., доцента ЗНУ. Тема «Профілізація старшої школи» є актуальною саме сьогодні. Адже це пов’язано з сучасними вимогами до освіти в умовах розвитку інформаційного суспільства та інноваційних технологій. Крім того, відчувається потреба в адаптації учнів до викликів ринку праці. До переваг профільного навчання вона віднесла підвищення мотивації учнів до навчання через вивчення предметів за вибором, раннє професійне самовизначення та підготовку до вступу у вищі навчальні заклади.

Передовий педагогічний досвід на семінарі представили Оксана СТРУЦЬ, вчитель хімії Мелітопольської гімназії №23 Мелітопольської міської ради Запорізької області, спеціаліст вищої категорії, «учитель- методист», а також Лілія ГОЛОВАТЮК, вчитель хімії Запорізької гімназії №103 Запорізької міської ради, спеціаліст вищої категорії. Оксана Струць розповіла про техніки формувального оцінювання у педагогічній діяльності вчителя хімії. Лілія Головатюк вразила учасників семінару презентацією теми «Диференціація навчання на уроках хімії: розвиток творчих здібностей здобувачів освіти».

Наприкінці семінару відбулось обговорення найбільш актуальних питань, в процесі якого вчителі Запорізької області показали готовність до ефективної роботи в новому навчальному році.















Методичні рекомендації щодо викладання хімії у 2024-2025 н.р.

Презентація Дехтяренко С.Г.

Презентація Луганська О.В. 

Презентація Струць О.В.

Презентація Головатюк Л.Є.

Відео семінару


пʼятниця, 26 квітня 2024 р.

  

Зустріч з автором модельної програми і підручника з хімії 7 класу НУШ   Ганною Лашевською      

26 квітня 2024 р. проведено вебінар «Особливості модельної програми і підручника з хімії 7 класу НУШ» автора Лашевської Г.А. для вчителів хімії області. Організатор заходу ОНМЦ КЗ «ЗОІППО» ЗОР, методист Світлана Дехтяренко. Спікерка Ганна Лашевська, наукова співробітниця відділу біологічної, хімічної та фізичної освіти Інституту педагогіки НАПН України, експертка Українського центру оцінювання якості освіти.

Методист ОНМЦ КЗ «ЗОІППО» ЗОР  Світлана Дехтяренко  привітала учасників та наголосила на  актуальності події в  сфері освіти для розвитку інтелектуального потенціалу України.

Спікерка зауважила на зміщенні акценту з традиційних методів навчання на інтерактивні; головні напрямки, що вимагають уваги та досліджень у галузі хімічної освіти.  Для сучасної української освіти в умовах війни ці підходи є нагальними та дієвими.

Ганна Лашевська, як авторка модельної навчальної програми та підручника з хімії за 7 клас, розкрила зміст і структуру програми і підручника, надала  рекомендації для роботи з ними. Педагоги області отримали доступ до розроблених матеріалів для успішної роботи на наступний навчальний рік.

Захід не лише об'єднав освітян, але й став підґрунтям для подальшої співпраці, надав можливість спілкуватися з провідним автором, обмінятися досвідом та кращими практиками.

Матеріали вебінару

Відеозапис вебінару

пʼятниця, 9 лютого 2024 р.

    Вебінар «Підручник, який надихає семикласників і допомагає пізнавати
хімію у Новій українській школі

15 лютого 2024 р. відбувся вебінар «Підручник, який надихає семикласників і допомагає пізнавати хімію у Новій українській школі» для вчителів хімії. Організатори заходу -  ОНМЦ КЗ «ЗОІППО» ЗОР методист Світлана Дехтяренко і видавництво «Оріон», методист Ірина Красуцька. Спікерка: Ольга Ярошенко, доктор педагогічних наук, професор, заслужений працівник освіти України, академік Національної академії педагогічних наук України, авторка кількох поколінь підручників з хімії. Підручник створено за модельною навчальною програмою «Хімія. 7-9 класи» для закладів загальної середньої освіти (автор Олексій Григорович).

Світлана Дехтяренко і вчителі хімії звернули увагу на сучасний підхід до навчання, відповідність  Державному Стандарту. Ольга Ярошенко наголосила на тому, що навчальний зміст у представленому підручнику базується на принципах інтеграції, критичного мислення, педагогіці партнерства. Такий підхід сприятиме різнобічному розвитку особистості дитини та її світоглядних орієнтацій за допомогою засобів предметно-перетворювальної діяльності, формуванню інформативної, проєктно-технологічної та інших ключових компетентностей, необхідних для розв’язання життєвих проблем у взаємодії з іншими. 

Педагоги області відзначили актуальність висвітленої проблематики та наголосили на практичній спрямованості отриманої інформації. 





















Відеозапис вебінару


Вебінар  "Сучасні підходи до викладання хімії у контексті НУШ: виклики та реалії сьогодення"

9 лютого 2024 року  відбулась онлайн-зустріч вчителів Запорізької області з автором модельної програми та підручника для 7 класу з хімії (НУШ) кандидатом хімічних наук, заслуженим учителем України, відмінником освіти, спеціалістом вищої категорії, вчителем-методистом Олексієм Григоровичем. Зустріч стала можливою завдяки плідній співпраці  КЗ "ЗОІППО" ЗОР та видавництва "Ранок", де під час вебінару "Сучасні підходи до викладання хімії у контексті НУШ: виклики та реалії сьогодення" педагоги змогли ознайомитися з концепцією програми, баченням Олексія Григоровича. 

Світлана Дехтяренко, методист ОНМЦ КЗ "ЗОІППО" ЗОР та вчителі хімії звернули увагу на сучасний підхід до навчання, відповідність  Державному Стандарту. Автор надав цінні рекомендації по впровадженню  компетентнісного підходу, проєктному навчанню та сучасним методам викладання хімії.

Вебінар був змістовним та цікавим, колеги поставили багато питань і отримали ґрунтовні відповіді.















Відеозапис вебінару